Employer branding w 2024 – inspiracje i trendy

Mój osobisty top trendów EB na 2024 zbudowałam w oparciu o  inspiracje zarówno z  rynku lokalnego jak i ze świata. W jednych i drugich widać bardzo wyraźnie, że ich wspólnym mianownikiem będzie koncentracja na pracownikach i włączanie ich w budowanie marki pracodawcy.



Na co konkretnie warto zwrócić uwagę?

Podrzucam moje “the best of”, które intuicyjnie uważam za bardzo ważne i warte zaopiekowania w działaniach EBowych w tym roku. 

  • “Why join” ➡  “why stay” – co oznacza większą koncentrację pracodawców na utrzymaniu obecnych pracowników, pielęgnowaniu ich doświadczeń z firmą, dbałość o ich samopoczucie psychiczne, jednym słowem wzmacnianiu wewnętrznych inicjatyw budowania marki pracodawcy.

 

  • Employee advocacy – czyli pracownicy autentycznie zaangażowani w budowanie marki pracodawcy, przede wszystkim budujący kontent o firmie w mediach społecznościowych, ale również angażujący się w kreowanie inicjatyw wewnątrz firmowych.

 

  • Meet the makers – trend kontentowy polegający na odzwierciedleniu w komunikacji o firmie doświadczeń i emocji pracowników, zwłaszcza tych, którzy stoją za sukcesem firmy a nie widać ich na tzw. pierwszej linii  (trochę zaproszenie kandydatów behind the scene).

 

  • Bardziej widoczny i ”słyszalny” głos liderów na Linkedinie – bo to on ma moc, o wiele większą niż treści publikowane na profilach firmowych. Kandydaci zdecydowanie chętniej czytają treści na profilach swoich “potencjalnych przełożonych” czy liderów firm, ufając im bardziej niż postom w kanałach firmowych.

 

  • AI – które pomoże nie tylko w budowaniu treści i obrazu, ale usprawni analitykę danych, ułatwi dostęp do wyników działań EB w czasie rzeczywistym i możliwość szybszego reagowania w celu ich optymalizacji.

 

  • Rekrutacja oparta na wartościach firmy – pokolenie Z, które coraz liczniej wkracza na rynek pracy, szuka pracodawcy, który reprezentuje bliskie im wartości, sprzyjające ratowaniu świata. Kandydaci chcą się o nich dowiadywać nie tylko ze strony  kariera, z mediach społecznościowych, ale chcą słyszeć i rozmawiać o wartościach również w czasie rekrutacji.

 

  • Side hustlemoże być dla pracowników etatowych sposobem na wypróbowanie pomysłu biznesowego lub realizację swojej pasji, która może stać się dodatkowym źródłem dochodu, bez rezygnowania z bieżącego zatrudnienia. Coraz więcej pracodawców ma tego świadomość  i akceptuje fakt, że niektórzy pracownicy rozwijają swoją dodatkową działalność poza organizacją. 

Niezależnie od tego co sugerują trendy, pamiętajcie by obserwować to co dzieje się w Waszej organizacji i jakie działania wizerunkowe sprawdzają się najbardziej w Waszej firmie.

Od takiej analizy zacznijcie planowanie kolejnych na ten rok!

Komentarze

mood_bad
  • Brak komentarzy.
  • Dodaj komentarz