Employee advocacy nie tylko w social mediach

Employee advocacy to w ostatnim czasie jeden z najbardziej rozwijających się a zarazem skutecznych sposobów promocji pracodawców na rynku pracy.

 

Dużo pisze się o zachęcaniu pracowników do publikowania i dzielenia się ciekawymi treściami dotyczącymi pracodawcy w mediach społecznościowych. 

W tym roku aż 72% firm planuje rozwijać tzw. “social media networks” jako formę wzmacniania swojego wizerunku w świadomości kandydatów (The Future of Employer Branding 2024, EBstars).

 
social advocacy

Jednak employee advocacy zaczyna się dużo wcześniej, zanim jeszcze poprosisz pracowników o dzielenie się treściami o firmie np. na Linkedinie.

Bo skutecznym ambasadorem marki można być nie tylko poprzez swoją aktywność w mediach społecznościowych. Na drodze do odważnego publikowania postów masz jeszcze co najmniej kilka możliwości zaangażowania  pracowników w promocję marki pracodawcy.

 

1. Wewnątrz organizacji dysponujesz bardzo skutecznym narzędziem wpływu jakim jest komunikacja wewnętrzna, gdzie pracownicy mogą uaktywnić się w roli ambasadorów i liderów opinii na temat rozwiązań jakie proponuje pracodawca. 

Przykład?

  • polecają szkolenia, w których mieli okazję uczestniczyć
  • rekomendują benefity, z których korzystają
  • dzielą się opinią o wydarzeniach firmowych w jakich uczestniczyli

a to tylko kilka tematów w jakich warto udzielić głosu pracownikom 

  • w artykule opublikowanym w intranecie
  • w dyskusji na czacie firmowym i w grupach dyskusyjnych 

 

2. Wpis blogowy czy opinia na stronie kariera to kolejne skuteczne narzędzia budujące autentyczność komunikacji na temat firmy. Pracownicy mogą dzielić się treściami o swoich sukcesach i wyzwaniach w rozwoju zawodowym, co przyciąga uwagę potencjalnych kandydatów i buduje zaufanie do marki pracodawcy. 

 

3. Storytelling, czyli opowiadanie przez pracowników inspirujących historii związanych z ich doświadczeniem w firmie sprawdzi się w

  •  podcastach, 
  • video firmowym, 
  • w wystąpieniach na konferencjach 
  • targach pracy.  

Autentyczny przekaz oparty o prawdziwą historię może przyciągnąć uwagę potencjalnych kandydatów, zachęcić słuchaczy do zadawania pytań o firmę, a w konsekwencji wpłynie na zainteresowanie Waszymi ofertami pracy. 

Jeżeli tego rodzaju działania ambasadorskie będą widoczne w firmie, dobrze odbierane przez pracowników, a co najważniejsze przyniosą pożądane efekty, którymi podzielisz się z całą organizacją, łatwiej będzie Ci przekonać tych samych ( a może nowych ambasadorów) do publikowania postów o firmie w swoich kanałach społecznościowych.

Bo w  budowaniu social advocacy od zera, większą szansę powodzenia ma metoda małych kroków, która choć pracochłonna i wymagająca więcej cierpliwości, opłaci się bardziej niż skok na głęboką wodę polegający na ogłoszeniu w firmie programu ambasadorskiego nie popartego autentycznym zaangażowaniem pracowników w promocję marki.

 

Komentarze

mood_bad
  • Brak komentarzy.
  • Dodaj komentarz