Czy w tegorocznym budżecie pracodawców znalazło się miejsce na gadżety firmowe? Czy nowi pracownicy otrzymają na start tzw. welcome pack? Czy promując swoją markę, firmy będą tak hojnie obdarowywać kandydatów i zachęcać w ten sposób do udziału nawet w wirtualnych targach pracy?
A może w tym sezonie gadżety ustąpią miejsca artykułom, które zwiększą poczucie bezpieczeństwa pracowników w miejscu pracy? A kto powiedział, że jedno wyklucza drugie? W końcu każdy atrakcyjny gadżet powinien spełniać podstawową funkcję jaką jest użyteczność. W tych czasach użyteczny znaczy potrzebny – również, a może zwłaszcza w pandemii. Ale po kolei…
Po co nam gadżety w firmie?
Jest kilka, a nawet kilkanaście okazji oraz sytuacji, w jakich pracodawcy sięgają do koszyka z gadżetami:
By zachęcić kandydata do spotkania z "marką pracodawcy"
W celu uatrakcyjnienia procesu rekrutacji czy prezentacji na targach pracy (nawet tych wirtualnych) firmy obdarowują tzw. gratisami osoby potencjalnie zainteresowane ofertami pracy. To pozytywny zabieg wizerunkowy dla każdej marki.
By przywitać nowego pracownika w organizacji
W pierwszym dniu pracy wręczamy nowemu pracownikowi najczęściej zestaw gadżetów z logo firmy. Prezent od pracodawcy na dzień dobry – tzw. welcome pack, na początek nowej zawodowej przygody, zawsze wzbudzi pozytywne emocje, zwłaszcza gdy jest naprawdę trafiony, nadaje się używania na co dzień, a może nawet do pokazania znajomym 😎
By docenić pracownika
Z okazji rocznicy zatrudnienia, w nagrodę za zrealizowany z sukcesem ważny projekt, w dniu urodzin czy po powrocie z urlopu rodzicielskiego. Niebanalny firmowy gadżet zawsze pozytywnie zaskoczy pracownika.
Jako nagroda w konkursach czy prezent wręczany podczas eventów firmowych
Na pożegnanie
Dopiero raczkująca okazja do wręczania prezentów odchodzącym pracownikom. Ma szansę na stałe zagościć w agendzie off-boardingu przynajmniej u tych pracodawców, którzy dbają o ludzi aż do ostatniego dnia zatrudnienia i pragną pozostawić po sobie jak najlepsze wrażenie.
Bez okazji
W zasadzie worek przykładów bez dna, który różni się zawartością w każdej firmie. Mowa o sytuacji, w której potrzeba znalezienia gadżetu na tu i teraz pojawia się znienacka i wierci dziurę w brzuchu domniemanemu „opiekunowi gadżetów w firmie”. Lepiej być przygotowanym na niespodziewany telefon, mail czy wizytę z zapytaniem o to jakie gadżety mamy “na stanie” 😁
Dla klienta
Chyba najszersza i najbardziej wymagająca kategoria gadżetów, budowana między innymi w oparciu o indywidualne potrzeby, upodobania kontrahenta, specyfikę branży itp. Działy Marketingu wiedzą o co chodzi😉
Z czego to jest zrobione?
Plastik odchodzi do lamusa nie tylko w trendach, ale też w regulacjach prawnych, które dążą do redukcji tego typu materiałów. Na dobry początek 1 stycznia 2021 roku weszły w życie nowe przepisy unijne dotyczące jednorazowych wyrobów z tworzyw sztucznych. Koniec z plastikowymi słomkami, sztućcami czy patyczkami do uszu.
Alternatywa surowcowa jaka wkroczyła do branży gadżetowej jest bardzo różnorodna i aż trudno uwierzyć, że naturalne surowce tak świetnie nadają się do produkcji gadżetów, a przy tym wyglądają estetycznie i są mega trwałe!
Konkrety? Proszę bardzo:
papier z trawy
organiczna bawełna
kukurydziane PLA
słoma pszeniczna
bambus biodegradowalny
łuski kawy
Skąd wziąć EKO gadżety?
Jeżeli dobrze poszukasz znajdziesz na rynku firmy oferujące gadżety EKO, inne dopiero raczkują w tym temacie próbując dogonić trendy.
Najbardziej zieloną firmą (nie tylko ze względu na adekwatną kolorystykę logo;), która wyposaża pracodawców w ekologiczne gadżety jest Art Open z Wrocławia. Ich oferta to nie tylko biodegradowalne materiały wykorzystywane do produkcji, ale też cała filozofia współpracy z klientami, których starają się zachęcić do ekologicznych rozwiązań w biznesie i proaktywnego działania dla dobra naszej planety. Jesteście ciekawi? Zajrzyjcie na ich profil FB
Trafiony czy zatopiony?
Wybierając zawartość tzw. welcome pack’a niektórzy pracodawcy kierują się kluczem użyteczności, inni próbują nawiązać do produktu lub usługi jakie oferuje firma, inni obserwują co akurat jest trendy i regularnie modyfikują swój zestaw startowy. Jeszcze inni inwestują w to, co uważają za najbardziej atrakcyjne sami pracownicy. Naszym zdaniem dopiero ostatnia opcja gwarantuje sukces, czyli zadowolenie obdarowanego pracownika.
Jak przeprowadzić warsztat którego celem jest zbudowanie zestawu idealnych gadżetów na każdą okazję? Chętnie Wam pomożemy!
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności