Jak skutecznie dbać o Employer Branding w IT?

Dlaczego w świecie IT skuteczny employer branding staje się kluczowym elementem przyciągania najlepszych talentów?

Podczas kiedy w branży IT ubywa ofert (w Q1 2024 było 13,8% ofert mniej niż w Q1 2023) a niektórzy pracodawcy  uszczuplają swoje zespoły projektowe,  skrzynki mailowe rekruterów „uginają się” pod ciężarem liczby aplikacji. Jak podaje No Fluff Jobs w porównaniu z Q1 2023 roku, kandydujący wysyłają dziś ponad 56% więcej zgłoszeń na jedną ofertę pracy. Niestety taki wzrost ilości aplikacji nie idzie w parze z oczekiwanymi kompetencjami i dopasowaniem kandydatów do organizacji.

Skutek? Rekruterzy mają więcej pracy –  kandydaci IT szukający pracy wysyłają średnio 14 aplikacji tygodniowo, nie zawsze do firm , które odpowiadają im pod względem kultury organizacyjnej.

Co zrobić by przyciągnąć właściwe osoby do swoich zespołów?

Zainwestować w employer branding, czyli  budowanie autentycznego i atrakcyjnego wizerunku firmy!  Przekazu widocznego na rynku pracy, który trafi do odpowiedniej grupy docelowej i zachęci do aplikowania.

Obietnica dobrej kawy w biurze i zestawu standardowych benefitów już nie wystarczą. Wiele firm oferuje podobne rozwiązania! Dlatego warto skupić się na tym, co naprawdę wyróżnia Twoją markę jako pracodawcę. Kluczowe jest pokazanie swojej przewagi konkurencyjnej.

Jak się dowiedzieć co jest przewagą konkurencyjną Waszej firmy i jak opowiedzieć o tym kandydatom?

Zacznij od zdefiniowania EVP, czyli Employee Value Proposition – zestawu unikalnych wartości/atrybutów które sprawiają, że Twoi pracownicy chcą zostać w organizacji na dłużej.

Czy to kultura organizacyjna, unikatowe możliwości rozwoju czy elastyczny czas pracy – każdy detal ma znaczenie. Poza wynagrodzeniem to kluczowe czynniki, które mogą zwiększyć atrakcyjność Twojej firmy:

1️⃣ Stos technologiczny – Kandydaci są często podekscytowani narzędziami i technologiami, z którymi będą pracować. Podkreślanie najnowocześniejszych technologii może mieć duże znaczenie.

2️⃣ Rodzaj realizowanych projektów może odgrywać kluczową rolę zwłaszcza dla doświadczonych specjalistów. Są tacy którzy lubią realizować projekty E2E, inni preferują większą różnorodność i zmienność środowiska projektowego. Angażujące i innowacyjne projekty sprawiają, że talenty są zmotywowane i pełne wyzwań.

3️⃣ A może chodzi o Leadership? Silni liderzy o wysokich kompetencjach inspirują zespoły, wspierający styl przywództwa może sprzyjać rozwojowi i zachęcać do współpracy.

4️⃣ Środowisko pracy – Pozytywna atmosfera i przyjaźni współpracownicy mogą mieć ogromny wpływ na zadowolenie pracowników.

5️⃣ Kultura organizacyjna – Kultura, która ceni integrację, kreatywność i ciągłe uczenie się, przyciąga podobnie myślące osoby, które rozwijają się w takich warunkach.

6️⃣ Możliwość pracy zdalnej – Mimo, że niektórzy pracodawcy zachęcają pracowników do powrotu do biur, są jeszcze firmy które oferują pracę z domu. To wciąż dla wielu kandydatów ważniejsze niż Wam się wydaje.

W grę może  wchodzić jeszcze więcej czynników!

A co unikatowego proponuje pracownikom i kandydatom Twoja firma? Warto się dowiedzieć inwestując w employer branding i zobaczyć różnicę w jakości aplikacji jakie do Was trafiają! 

Jak skutecznie promować pracodawców z branży IT?

Wybrać takie kanały komunikacji wizerunkowej, które nie tylko pozwolą dotrzeć do potencjalnych kandydatów, ale również przekazać im treści o tym co wyróżnia Was na tle innych firm. Oto kilka podstawowych narzędzi wizerunkowych  po jakie warto sięgnąć projektując działania employer brandingowe:

1️⃣ Media społecznościowe – Wykorzystaj platformy takie jak LinkedIn czy Instagram do publikacji treści, które pokazują kulturę firmy i osiągnięcia zespołu. Autentyczność przyciąga! Bardzo pomocny w planowaniu regularnych publikacji będzie program #employeeadvocacy – czyli zaangażowania pracowników w dzielenie się treściami o firmie w social mediach.

2️⃣ Strona kariery – Stwórz atrakcyjną stronę kariery z informacjami o projektach, wartościach firmy i możliwościach rozwoju. To Twoja wizytówka dla potencjalnych pracowników.

3️⃣ Webinary, meet-upy, podcasty – prowadzone przez Waszych pracowników/ekspertów w danej dziedzinie to doskonały sposób na zaprezentowanie wiedzy oraz atmosfery w firmie.

4️⃣ Opinie pracowników– Zachęć aktualnych pracowników do dzielenia się swoimi doświadczeniami poprzez recenzje na stronie kariera, w mediach społecznościowych Autentyczne opinie budują zaufanie!

5️⃣ Programy poleceń – mogą znacząco zwiększyć jakość aplikacji oraz zaangażowanie zespołu.

6️⃣ Eventy firmowe i sportowe– dla pracowników oraz ich rodzin oraz przyjaciół są sposobem na integrację, namacalne poznanie wartości firmowych i dobrą zabawę po godzinach pracy.

 

Zanim wybierzecie narzędzia wizerunkowe,  upewnijcie się, że Wasz candidate experience w procesie rekrutacji działa tak, jak życzyliby sobie tego kandydaci. Bez tego nawet najdroższa kampania wizerunkowa nie przyniesie Wam pożądanych efektów.

A jeśli szukacie kogoś, kto pomoże Wam opracować strategię employer brandingową dla Waszej firmy, albo chociaż uporządkować candidate experience zgodnie z oczekiwaniami kandydatów jacy do Was aplikują, zaproście mnie do współpracy pisząc na kontakt@ebowo.pl.

Komentarze

mood_bad
  • Brak komentarzy.
  • Dodaj komentarz