Brak bezpośredniej możliwości wysyłania komunikatów elektronicznych to jedna z większych barier w dotarciu do tej grupy pracowników. Dlatego w pierwszej kolejności skupiamy się na otoczeniu, w którym poruszają się i przebywają. To właśnie w tych miejscach szukamy możliwości skomunikowania się z naszymi pracownikami.
Przestrzeń ta daje wiele możliwości, zwłaszcza tam, gdzie pracownik na chwilę przystaje – od wejścia, poprzez szatnię, stołówkę, aż po halę produkcyjną. Wszędzie tam możemy umieszczać komunikaty. Sprawdzą się tutaj plakaty, ulotki, standy.
Warto zadbać o to, aby na stałych tablicach informacyjnych treści były na bieżąco zmieniane, a ich forma graficznie różnicowała przekazywane komunikaty.
Dodatkowym wsparciem stają się ekrany TV, na których możemy wyświetlać krótkie filmy czy pokazy slajdów.
Dobrze zaprojektowane prezentacje multimedialne będą też cennym wsparciem spotkań kierowników z pracownikami i dodatkowym wzmocnieniem przekazywanych informacji.
Świetny efekt przynoszą także niestandardowe akcje o charakterze teaserowym, przełamujące zwyczajowe formy komunikacji, które intrygują pracowników i przyciągają ich uwagę.
W kantynie możemy wykorzystać również nagrania głosowe, ale tu zalecam umiar i wyczucie, aby w czasie, który pracownik przeznacza na odpoczynek, nie bombardować go informacjami, bo w rezultacie może to przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.
Nie zapominajmy też o istotnej komunikacji odnoszącej się do samej specyfiki danego stanowiska pracy w firmie produkcyjnej i wynikających z niego zadań. Materiały dotyczące bezpieczeństwa, instrukcje obsługi urządzeń, porady, materiały onboardingowe – tutaj świetnie sprawdzi się np. podręcznik pracownika albo video content i różnego rodzaju filmy instruktażowe, z którymi pracownicy mogą się zapoznać na własnych smartfonach przy wykorzystaniu np. QR kodów.